Elektronické duo post-hudba je na pražské alternativní scéně dnes už zavedeným pojmem. Po nesmělých začátcích mezi lety 2011 a 2013, kdy singer-songwriter Dominik Zezula a producent Tomáš Havlen vydali první tři EP, navázala kapela po šestileté pauze deskami Není se na co těšit (2019) a Svět na konci roku nula (2021). Po tradiční dvouleté odmlce se kapela vrací s novou deskou jménem My všichni tady a teď. Album, jenž loni na podzim předznamenal pilotní singl FOMO, vychází opět ve spolupráci domovského labelu Bad Names a projektu Full Moon Forum.
Jedna z nejvýraznějších kapel pražské alternativní scény se na předchozím projektu věnovala životu uvnitř velkoměsta zasaženého globální pandemií. Nová deska pokračuje v podobném duchu. Na ploše deseti skladeb mluví o snaze vyrovnat se s obrazem světa, který už nikdy nebude jako dřív. Nové songy tentokrát vznikaly postaru s kytarou a stojí na silných melodiích obalených současnou produkcí.
„Vlastně je to nejvíc politická věc, kterou jsme kdy udělali,“ říkají songwriter Dominik Zezula a producent Tomáš Havlen. „I když ve výsledku tam převládá spíš smutek a snaha o nalezení nějakýho coping mechanismu. Planeta hoří, v našich městech mají auta víc práv než polovina jejich obyvatel, na dovolený se očekává, že budeš stejně k dispozici, a samotná možnost zaplatit každej měsíc nájem se mění v luxus. V normálním světě by tohle album nikdy nevzniklo.“
Také hudební stránka se změnila a propojuje experimentálnější stránku post-hudby s klasickým písničkářstvím. Silné refrény a živé kytary se kříží s tanečními beaty, ozvěnami UK garage i přetrvávajícími vlivy hyperpopu, hardcore a indie folku. A nad tím vším visí tíživé texty o konci světa, tak, jak jej vnímají dnešní třicátníci.
Třetí album My všichni tady a teď vyšlo 13. února. Kapela jej pokřtí v rámci jarního turné. Během března a dubna odehraje celkem devět koncertů v Ostravě, Bratislavě, Ústí nad Labem, Praze, Olomouci, Plzni, Brně a Litomyšli. Kde všude si můžete desku poslechnout a případně i zakoupit, najdete přehledně na tomto odkazu.
Autor: Pavel Aeling